Ajándék Ebook

Utolsó kommentek

HTML

A csalán és a buta libák

2010.07.06. 22:41 - "Tündérkezek"

Címkék: tanulás gyermek csalántea


  HősNőkblogok.
Falun nevelkedtem, - vidéki lányból cseperedtem városi asszonnyá - és szomszédbeli kis barátném első körben mindig engem "értesített", ha kikeltek náluk a kiskacsák, kislibák...

 "Tityi totyi kiskacsák, csemegézik a csalánt

vár a tó, vár a tó, vár a kacsa úsztató"

...Végigrohant a kerítések mellett, átgázolt virágágyásokon, vakondtúrásokon, és hangyabolyokon. Felkapaszkodott nagyanyámék kerítésére, és egy jól irányzott mozdulattal kicsapta a magasan pöffeszkedő kallantyút. A kapu hangos nyekergéssel  és kis játszópajtásommal a hátán egykettőre kitárult. Barátném kiszabídította fürge kis  lábacskáit a kapulécek közül, beviharzott hozzám, elkapta a kezem és már húzott is magával  kifelé pipéket nézegetni. Mondta is , hogy siessünk, mert a papója éppen etetni készül őket, már a csanalat is felaprította a darához...

Hirtelen kihúztam a kezem kispajtásom markából... A kiskacsáira még csakcsak kíváncsi lettem volna, de a liba szó hallatán megdermedtem és mozdulni sem mertem. A libák csanalat is esznek??? - néztem rá csodálkozva. Legutóbb engem akartak megenni amikor a másik mamánál voltunk. Anyai nagyanyámnak az volt a szokása, hogy érkezésünket látva széttárt karokkal  / és sarkig kitárt kaput hagyva maga mögött/ jött elénk. Ezzel egyidőben vagy húsz liba viharzott ki az udvarról  fenyegetően szélesre tárt szárnyakkal és fülsiketítő gágogással...

"Buta libák!!!"...sírva és sikítva kapaszkodtam felmenőim ölébe, hogy biztonságos magasságba kerülhessek végre a hirtelen jött libatámadás elől. Persze a többiek csak nevettek rajtam,  nagyapám pedig valami olyasmit mormogott az orra alatt felém, hogy "nagyanyád volt a legbutább liba, amikor nem zárta be maga mögött a kaput".."Ne félj, a liba nem bánt"..."az jó, hogy van...majd lesz dunyhád a tollából.".."majd adunk nekik csanalat"...

Arról, hogy a csalán - a tündérkerteknek ez a szúrós természetű, igen morcos lakója - gyógynövény is, nem pusztán libaeledel, csak évekkel később szereztem tudomást. Ráadásul olyan gyógynövény ami a tanulási kudarcok esetén is a segítségünkre lehet! A rossz jegyek hátterében szerencsére nem mindig a diszlexia, vagy más súlyos tanulási akadályozottság áll. Előfordul, hogy csak a figyelemhiány, vagy a koncentrálásra való (átmeneti) képtelenség a "ludas" a dologban. Ilyenkor jól jöhet napi egy-két csésze csalántea elkortyolgatása...és máris sokat tettünk azért, hogy az iskolapadokban se legyenek "buta libák"...


 

 


Share/Bookmark

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

A bejegyzés trackback címe:

https://tundertanoda.blog.hu/api/trackback/id/tr262134486

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hjuc 2010.07.13. 18:58:49

Kedves TündérTanárnéni!
Fantasztikus a blogod! Milyen egyszerű dolgok lehetnek a segítségünkre gyermekeink fejlesztésében. A csalánra nem is gondoltam.
Izgatottan várom mi következik!

"Tündérkezek" 2010.07.14. 16:37:32

:) Jucus köszönöm a kedves szavaid! ...Ez a csalántea még "anyának" is jól jöhet egy-egy vizsga, vagy iskolai megmérettetés előtt...de gyerekek esetében tényleg csak iskoláskorban adjuk, és módjával, mert azért a csalán mégiscsak méregtelenítő és vízhajtó gyógynövény. /Nekem anno a középiskolában sok-sok félévi matek nagydolgozat előtt segített :) /


süti beállítások módosítása